Nauczyciele przedszkola stosują nowoczesne metody i formy pracy które, zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

  1. Metody czynne:
    – metoda samodzielnych doświadczeń,
    – metoda kierowania własną działalnością dziecka,
    – metoda zadań stawianych dziecku,
    – metoda ćwiczeń utrwalających.
  2. Metody oglądowe:
    – obserwacja i pokaz,
    – osobisty przykład nauczyciela,
    – udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
  3. Metody słowne:
    – rozmowy,
    – opowiadania,
    – zagadki,
    – objaśnienia i instrukcje,
    – sposoby społecznego porozumiewania się,
    – metody żywego słowa.

SYLWETKA ABSOLWENTA

Absolwent Przedszkola:

  • jest dobrze przygotowany do podjęcia obowiązków szkolnych,
  • ma dobrze rozwinięte procesy poznawcze,
  • potrafi współdziałać w zespole,
  • jest zainteresowany nauką i literaturą,
  • jest samodzielny,
  • jest aktywny w podejmowaniu działań,
  • lubi działania twórcze,
  • jest wrażliwy estetycznie,
  • akceptuje zdrowy styl życia,
  • ma bogatą wiedzę o środowisku przyrodniczym,
  • cechuje się gotowością do działania na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego,
  • czuje się Polakiem i Europejczykiem

Aby dojść do celu pragniemy wykorzystać aktywność poznawczą dzieci. Będziemy dążyć do bezpośrednich kontaktów z najbliższym otoczeniem społecznym i przyrodniczym, poprzez spacery, wycieczki, rozmowy.
Chcemy, aby nasze dzieci doznawały jak najwięcej przeżyć i miały możliwość działania w celu zaspokojenia swoich potrzeb emocjonalnych, intelektualnych
Oczekujemy włączenia rodziców w proces edukacji regionalnej, nawiążemy współpracę z samorządem terytorialnym i zespołami folklorystycznymi, ludowymi twórcami naszego regionu oraz wykorzystamy literaturę regionalną.

Nasz region to nieprzerwane bogactwo wartości i specyficznych cech kulturowych, to skarbnica swojskości i tożsamości.
Pragniemy aby nasze dzieci poznały dziedzictwo kulturowe naszego regionu: historię, tradycję, kulturę i wartości najbliższego środowiska. Aby ocalić od zapomnienia tradycję naszego regionu chcemy zaszczepić dzieciom ciekawość i chęć ich poznania a tym samym wzbudzić miłość i przywiązanie do miejsca, w którym mieszkamy. Nasi wychowankowie wyrosną na ludzi twórczych, o szerokich zainteresowaniach, o różnorodnych talentach i umiejętnościach. Wartością dla nich będzie dobrze znana tradycja regionalna. Dzięki kontaktom rodzinnym i środowiskowym tradycja ta będzie przekazywana bezpośrednio z pokolenia na pokolenie.
Bliski kontakt z rodzicami, dziadkami i krewnymi dziecka wpoi w naszych wychowanków szacunek dla ludzi starszych.
Chcemy stworzyć naszym wychowankom warunki harmonijnego rozwoju. Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu będą miały stworzone przyjazne warunki rozwoju fizycznego, umysłowego, emocjonalnego i duchowego. Będziemy rozpoznawać indywidualne potrzeby wszystkich wychowanków i starali się je zaspokoić.
Rodzice wychowanków będą współautorami sukcesów swoich dzieci. Będą mieli zapewnione wsparcie w ich roli wychowawczej, będą otrzymywali szczegółową informację o postępach i problemach swoich dzieci.
Przedszkole jest partnerem władz samorządowych, starała się sprostać lokalnym oczekiwaniom, promuje osiągnięcia i sukcesy wychowanków.

Loading

Skip to content